Har DU et godt tip, en god historie eller andet du vil dele på bloggen så modtages det gerne på team@ufling.dk eller via SMS/MMS på +45 26858101

Faste læsere af bloggen..

søndag den 15. maj 2011

Det er genialt!!!

Efter at have rundet 100 timer med min Garmin 5008'er har jeg fundet ud af at den mest geniale "feature" er muligheden for at få brændstof data op på instrumentet..
Jeg valgte på et tidligt tidspunkt i båd-byggeprocessen at satse på løse 30L tanke, da tanken om en 100 L tank under dørken ikke tiltaler mig (mange årsager)..
Under "normale" omstændigheder er det eneste minus ved løse tanke, at man skal holde øje med man ikke løbet tør.. og tro mig, det er surt at løbe tør med 12 stænger sat på en kurs skråt imod vind og bølger...

 0,6 l/nm ved trollingfart (ca. 800 omdr.) 11 liter tilbage i tanken..

1,0 l/nm ved 22,5 knob.. 6,8 liter tilbage.. 

Jeg er ikke klar over hvilke motorer der er i stand til at levere NMEA 2000 motor-data, men min Yamaha 115 fra 2007 kan... Ud over brændstof-data kan alle mororens øvrige data også overvåges på plotteren f.eks. omdrejninger, timetal osv...Tak til Claus "FISKEKORTET.DK" for levering af de rigtige stumper ;-) 


Ingen kommentarer: